شما نیز تصمیم گرفته اید که معمار خانه خودتان باشید؟ پس خوبتر است داده ها مبنا از این دانش داشته باشید و با اصطلاحات مرسوم در حرفه ی معماری آشنا گردید.

یک کدام از این اصطلاحات پر استفاده , پلان است که معماران از سطح ی پباده سازی تا ایجاد و چینش با آن سروکار دارا هستند . درواقع شما پلان را با اسم نقشه میشناسد . پس در‌صورتی‌که میخواهید مقداری فن ی تر دکوراسیون نمائید از نقشه و یا این که پلان خانه تان آغاز نمایید . ولی چه گونه و چطور؟

مقدار گیری دیوار
برای آغاز وسایلی نظیر متر , قلم , خطکش و صفحه ( ترجیحا شطرنجی ) فراهم نمایید ; یک کروکی از محفظه روی صفحه بکشید ( یعنی هرآنچه را که میبینید بر روی برگه بکشید ; نیاز به میزان ظریف وجود ندارد البته تناسبات را رعایت فرمائید ).

بعد از آن از یک نقطه مبدا با متر , مقدار گیری را استارت نمایید و موردها را روی کروکی بنویسید . چنانچه دیوار خیلی طولانی است , به طبع از کسی یاری بگیرید . شما درین تراز بایستی محفظه را بدور تا به دور مقدار گرفته و به نقطه مبدا رسیده باشید .

ترسیم پلان با مقیاس
با به کارگیری از خط کش , مقدار های گرفته شده را به سمت به عبارتی کروکی بر روی صفحه دیگری ترسیم نمایید ; هریک متر را یک واحد خط کش در حیث بگیرید و ظریف ترسیم نمایید . به عنوان مثال در شرایطی‌که دیوار 5 متر است.

خطی به مقدار 5 سانتی متر بکشید ( در واقع میزان ها 100 برابر کوچکتر میشوند ) . درین سطح ضخامت دیوار را نیز مورد‌علاقه داشته باشید و موازی هر خطی که ترسیم نموده اید با مسافت 10 و یا این که 20 میلی متر خط کش , رسم فرمایید .


ترسیم در و پنجره
وقت آن است جای بازشو ها بر روی پلان معلوم شود ; در لحاظ به چنگ آوردن بازشو ها برای چینش مبلمان , یکی از ضروریات است . پهنا در و پنجره را با مورد‌علاقه داشتن مسافت ی ظریف بینشان , مقدار بگیرید و آنها را بر روی خطوط دیوار معلوم نمایید .


پلان مبلمان , مقدار گیری مبلمان و لوازم
پیرو میتوانید مبلمان فضا تان را میزان بگیرید و یا این که در‌حالتی که اثاث ندارید از بعدها استاندارد وسایل که در وبسایت های متعدد نام برده شده‌است , به کارگیری نمایید . شما می‌توانید مبلمان را به شکل مستطیل های معمولی و یا این که با تناسبات حجمی در به عبارتی نقشه ی که ترسیم نموده اید , رسم فرمایید .


راندوی پلان
در پایان می‌توانید با مقداری رنگ و لعاب به پلان , رنگ و بافت چینش تان را هم پیش گویی فرمائید ; مثلا میتوانید رنگ مبلمان و یا این که چه بسا گونه کفپوش را در آن مشخص و معلوم نمایید . این تکنیک راندو اسم داراست که معماران برای طرح نخستین خویش به کارگیری می نمایند .

انجام این تراز لازم نمی‌باشد چراکه معماران از این تکنیک بیش تر برای ارائه طرح خویش به صاحب کار بکار می‌گیرند .


کار طراح داخلی چیست؟
می‌خواهید دکورا سیون خانه تان را تغییر و تحول دهید یا این که ممکن است جای یک سری تیغه را عوض کنید؟
سوالی که به طور معمول ذهن بیشتر مارا به خویش سرگرم می نماید این است که : آیا خودم دست بکار نحس یا این که این مسئولیت را به یک طراح داخلی واگذار کنم؟
به هیچ عنوان چرا بایستی پولی را تحت عنوان حقوق برای یک طراح داخلی اختصاص بدهم؟
مگر طراح داخلی دقیقا چه کاری انجام می‌دهد که شایسته اعتماد و هزینه کردن اینجانب باشد؟
و در غایت احتمال دارد بعداز کلی تامل کردن بدین فیض برسیم که طراح داخلی صرفا یک فرد خوش ذوق است که می‌داند چطور مبلمان را جفت و دسته نماید و این کاری است که از عهده هر کسی بر می آید! ولی آیا حقیقتا وظیفه یک طراح این است؟

یا این که احتمالا شما قصد دارید حرفه پباده سازی داخلی را در دانش گاه یا این که در موسسه های آموزشی تعیین نمائید ولی دقیقا نمی دانید که وظیفه و شغل شما در آتی به چه شکل خواهد بود؟ در‌این ویدئوی کوتاه به زبان معمولی و مجموعاَ , وظیفه های یک طراح داخلی شرح داده شده‌است و شما با تماشای آن میتوانید به یک توصیف معمولی از این فن دیدنی دست پیدا فرمایید .