تقویت رویش موی
سلول‌هایی که سبب ساز پرورش گیسو میشوند , سریع‌تر از تمام سلول‌های تن تغییر تحول می نمایند . به همین منظور است که به‌طور دایم ناچار میشوید برای تروتمیز کردن و کوتاهی موی به آرایشگاه بروید .

براین اساس فقدان مواد معدنی خیلی پرسرعت روی سلول‌های مولد گیسو اثر منفی می گذارد و خویش را با ریزش موی نشان میدهد . در‌این موقعیت , فولیکول‌های موی ایجاد نمیشوند یا این که در صورت ساخت , تارهای گیسو آسیب پذیر , کم آب و تیره پرورش میکنند .

از آنجایی‌که پروتئین‌ها از اسید‌های آمینه ساخته شده‌اند , به طور معمول «بلوک‌های ساختمانی زندگی» نامیده می شوند . ۸۰ درصد ماهیچه‌های بدن‌مان از پروتئین درست شده شده‌است , البته تمام تارهای گیسو ما از نوعی پروتئین به اسم کراتین ایجاد شده است . در صورتیکه پروتئین به قسمت‌‌های متفاوت تن نرسد , آن ها پروتئین مورد نیاز خویش را از موها می گیرند .

وجود میزان کافی آهن در تن جلوی ریزش موی را میگیرد . آهن برای تشکیل گلبول‌های قرمز رنگ خون واجب است . این گلبول‌ها حمل کننده اکسیژن و موادمغذی به گیسو میباشند و به رویش آن امداد می کنند .

شما می بایست دائما ذخایر آهن و فریتین تن را در دست گرفتن نمایید . در صورت نبود این ذخایر در تن , تکمیل کننده های غذایی آنان‌را می توانید مصرف نمایید . فریتین یک کدام از پروتئین‌های زیستی است که با اتصال به آهن , نقش ذخیره‌سازی آهن در باطن سلول را به عهده دارااست .

بیوتین ویتامین ب ۷ است و برای تشکیل بلوک‌های ساختمانی موی اضطراری است . در شرایطی که ویتامین ب ۷ به تن نرسد , به اندازهٔ کافی پروتئین کراتین ساخته نمی شود .

اندازه نادر بیوتین موجب ریزش موی , اگزما و بیماری کردل کپ در نوزادان تازه‌متولدشده می گردد . وجود پوسته‌های زرد رنگ یا این که قهوه‌ای روی پوست راز نوزاد را کلاه‌گهواره‌ای می گویند . این پوسته‌ها به‌مرور برطرف میگردند .

ولی روغن ماهی نیز دربردارنده اسیدهای چرب امگا ۳ است ولی برای سالم قلب , تندرست مغز و سالم پوست مطلوب نمی باشد . اسیدهای چرب حتمی نظیر روغن ماهی غالبا در مکمل‌های نگهداری از موها یافت می گردد .

این روغن همان‌طور که پوست را چرب و قابل انعطاف می کند , بی آبی ناخن‌ها را نیز به دست کم میرساند و آن‌ها‌را قابل انعطاف نگه‌ می دارد .

دربین ریزمغذی‌ها و رویش موی , ارتباطی پیدا کردند . بنابر این آنالیز , مصرف مکمل‌های ویتامین دی در شکل نبود آن در تن قادر است اشتباهات موی و ریزش آن را برطرف نماید . ویتامین دی «بیانِ ژن» را که در تمام سلول‌های بدن‌مان , من جمله فولیکول‌های گیسو قرار دارا هستند , تهیه می‌نماید و برای چرخه‌های معمولی رویش و نشر سلول‌ها اصلی است .

در‌حالتی که موادمغذی حتمی برای تندرست موها را تأمین نمائید , اما دائما موهای خویش را ذیل سشوارهای داغ قرار دهید یا این که موهای خویش را با اتو صاف نمائید و برعکس با استعمال از بابلیس آن‌ها را فر فرمائید , به موهای‌تان چنان صدمه‌ای می‌زنید که تمام ویتامین‌های جهان نیز نمی‌توانند آنها‌را معالجه نمایند .