آشپزخانه قلب هر خانه‌ای است مسلما شما نیز بارها این پاراگراف مشهور را شنیده‌اید . تمام بوهای مطبوع و خاطره‌انگیز در آشپزخانه جریان دارااست .
 
برای تنظیم 3 وعده غذای مهم , زمانه متعددی از روز در آشپزخانه صرف میشود . گهگاه درین محیط خوراک سرو می شود و خانواده به دور نیز توده میشوند . 

آشپزخانه محل رقم زدن خاطرات شیرین و شعف منزل است . پرکاربردترین وسیله‌ی هر آشپزخانه‌ای , سینک ظرف‌شویی است .
 
قطعا کلیه ما روزمره یک‌سری توشه برای آماده‌سازی خوراک , شستشوی میوه و مواد اول و شستن ظروف از سینک به کار گیری میکنیم . در غایت با استفاده‌ی مکرر , تمام چربی‌ها و تکه‌های مازاد خوراک از ظرف‌شویی رمز در می آورند . 

چه‌طور چاه سینک ظرفشویی را گشوده کنیم 
از تلمبه به کارگیری نمایید . چند دفعه به کار گیری از تلمبه سبب ساز تولید فضای خالی و مکش در مسیر جریان آب می شود . خوشبختانه عمده گرفتگی‌ها با این شیوه برطرف می گردد . 
 
شیوه بعدی به کارگیری از محلول های خانگی و ارگانیک است . سرکه و نمک بازکننده ارگانیک و قدرتمندی محسوب میشوند . یه خرده از هردو ماده را ترکیب کرده و درون لوله بریزید . جوش شیرین و سرکه هم مخلوط قابل قبولی برای مفتوح کردن مسیر لوله‌ها است . 
 
ماده اثرگذار بعدی برای نظافت کردن چاه سینک ظرف‌شویی , جوهر نمک است . در مورد ها قبل اشاره کردیم که‌این ماده به سینک ظرف‌شویی جراحت می زند . 
 
درصورتی که هیچ کدام از روش‌های بالا پاسخ نداد بایستی زانویی ظرف‌شویی را بازبینی فرمائید . گه گاه تجمع مواد دوچندان در‌این بخش منجر گرفتگی لوله می شود . آن را گشوده کرده و مواد زائد آن را بیرون نمائید . 
 
آخرین سنگر در دست اهل حرفه قرار دارد! در شرایطی که همه موردها را آزمون کردید و گشوده نیز جوابی نگرفتید بایستی از فنر به کار گیری نمائید .
 
شرکت‌های رفع گرفتگی لوله و بعضا از تعمیرکاران از ابزاری با تیتر فنر رفع گرفتگی لوله برای حل نقص‌ شما به کار گیری میکنند . این ابزار بوسیله یک فنر همگی ارتفاع لوله را طی کرده و موادی که در این راستا گیر کرده باشند را بیرون می نماید . 


پاک کردن روزمره سینک 
پاک کردن روزانه‌ی سینک بایستی در انتهای شستن ظروف صورت بپذیرد . هر توشه که ظروف خویش را شستید , فورا سینک ظرف‌شویی را هم منزه فرمایید . شایسته ترین محلول برای نظافت کردن سینک , آب و صابون است .
 
در صورتیکه میخواهید سینک جرم نگیرد , آب و صابون را فراموش نکنید . این مخلوط منجر می شود چربی‌ها روی سینک باقی نمانند و با گذشت زمان به جرم و رسوب تبدیل نشوند . 

نظافت کردن هفتگی سینک 
پایان هفته هم عملکرد فرمائید سینک ظرف‌شویی خویش را با سرکه سپید و آنگاه آب و صابون منزه فرمایید . سرکه سپید یک کدام از شایسته ترین , رایج‌ترین و در دسترس‌ترین محلو‌ل‌های پاک‌کننده به شمار می رود .
 
از هر محلولی استعمال میکنید , آخری تراز شستشو می بایست با آب خالص باشد . هیچ دسته محلولی چه بسا سرکه و صابون نباید روی سینک برای زمان طولانی باقی بماند .
 
شایسته ترین فرمول این است که سرکه به برهه زمانی 15 دقیقه روی سینک باقی بماند , بعد از آن با آب و صابون و در پایان هم با آب خالی سینک خویش را منزه نمائید . 


جوش شیرین و آبلیمو شایسته ترین ماده برای از فی مابین بردن بوی بد سینک ظرفشویی است . این دو ماده را به میزان شبیه با نیز ادغام کرده و ادغام نتیجه ها را به درون مسیر لوله‌ها بریزید . 10 دقیقه به آن زمان دهید , بعد حدود 1 دقیقه آب سرد را باطن کاسه شویی گشوده نمایید تا ترکیب را با خویش برده و منزه نماید . 
 
استراتژی بعدی به کار گیری از سرکه و لیمو است . در آغاز یکی لیمو را تکه تکه نمایید و آن را باطن قالب‌های کوچک و مکعبی یخ بیندازید .
 
آن‌گاه قالب یخ را با سرکه لبریز فرمائید و درون سردخانه بگذارید تا یخ بزند . هر روز یکسری عدد از آن‌ها‌را درون سینک و محل خروج آب بگذارید تا به تدریج خشک شده و بوی مطبوع آن مسیر لوله‌ها را طی نماید . 
 
استراتژی پایان به کارگیری از آب و مخمر است . یک بسته مخمر نان را به یک فنجان آب جوش بیشتر فرمائید تا کاملاً حل شود . محلول را در فاضلاب ریخته و اذن دهید تمام شب باقی بماند . 

نظافت کردن طولانی زمان سینک 
در صورتی همه مورد ها بالا را رعایت فرمائید کارتان به‌این سطح نمی‌رسد! با این حال بعضی اشخاص دوره یا طاقت نظافت کردن سینک ظرف‌شویی را به حالت منظم ندارند . در سود پس از مدتی شاهد ساخت جرم و رسوب روی سینک خواهند بود . راه حل این اشخاص جوش شیرین است . 

چطور سینک ظرفشویی را درخشان کنیم؟ 
برای درخشان کردن سینک‌های استیل تا حد قابلیت از جرم‌گیراستفاده نکنید . اسید جانور در ترکیبات جرم‌گیر با استیل سینک ظرف‌شویی شما عکس العمل نشان داده و به مرور زمان رنگ آن را از در بین میبرد . همان‌طور که اشاره شد شایسته ترین ماده برای پاک کردن و برق پرتاب کردن سینک ظرف‌شویی استیل , جوش شیرین است . با این حال , جوش شیرین برای سینک‌های آلومینیومی و چینی مطلوب نمیباشد .