مدیریت انرژی یک کدام از زیرمجموعه BMS سیستم های مدیریت ساختمان است که بر روی اتوماسیون و بررسی بر دستگاه های مصرف انرژی تمرکز دارااست . یا این که به ابلاغ دیگر کار مدیر انرژی راجع‌به آنالیز ظریف مصرف انرژی و گزارش اطلاعات به وسیله سیستم است . 


مخلوط سیستم های مدیریت انرژی تحت عنوان قسمتی از سیستم مدیریت ساختمان شما میتواند مصرف انرژی را باصرفه سازی نماید و بدین ترتیب کسب و کار شما کارآمدتر می شود . انگیزه از این کار بهبود همیشگی در سود وری انرژی است .
 
یکی‌از کار هایی که بخش در دست گرفتن مصرف انرژی بی ام اس انجام می‌دهد این است که زمان پیک مصرف انرژی را در لحاظ گرفته و لوازمی را نظیر خودرو لباسشویی و … را در حین فقدان پیک روشن می نماید . 


کاربرد بی ام اس در سیستم اعلام آتش 
یک کدام از جنبه های دارای اهمیت در سمت پیش گیری از حریق سوزی و دوری از پیش روی بی وقفه آتش , قابلیت شناسایی استارت حریق سوزی و اطلاع به ساکنین ساختمان و اداره حریق آدرس هست که‌این به عبارتی کاری است که سیستم اعلام آتش یا این که هشدار آتش انجام میدهد . 


سیستم اعلام حریق آدرس پذیر 

پنل هشدار حریق آدرس ارتباط بی واسطه با هر تجهیز اعلام آتش مثل دتکتور یا این که اسپرینکلر دارااست و در شکل حریق یا این که حریق سوزی , قادر است مکان ظریف را به ماموران اطلاع دهد.
 
به این ترتیب سیستم اعلام آتش نشانی پذیر درخصوص پیشروی اطفا آتش یاری فراوانی می نماید . برای این کار ساختمان بایستی به زون های متعدد تقسیم شود .
 
در یک سیستم عادی و یا این که سیستم های ۲ سیم , هر ۱۰ عدد آشکارساز یا این که دتکتور در یک حیطه به یک پنل متصل میشود و پس از وقوع واقعه , مامور می بایست تحقیق بیشتری برای کشف کردن مکان حریق سوزی انجام دهد . 

سیستم اعلام آتش نشانی پذیر تحت عنوان یک سیستم هشدار آتش با امکان اطمینان بالا به حساب آورده می شود . ولی مزایای دیگری نسبت به سیستم ۲ سیمه از جمله ذخیره سوابق زنگ , طرح ریزی , کاهش کابل کشی و غیره داراست .
 
با معرفی سیستم اعلام آتش نشانی پذیر , آشنایی مکان ظریف وقوع واقعه از سمت هر سنسور قابلیت پذیر شد و همینطور این سیستم قابلیت و امکان طرح ریزی ظریف دارااست . 


سیستم اعلام آتش متعارف 

یک سیستم متعارف یک یا این که یک‌سری مدار ابتدایی را به کار می‌برد , که به سنسورها متصل میشوند و به طور موازی کشیده می‌شوند ; پباده سازی سیستم اعلام آتش متعارف برای مکان های کوچک مطلوب است یا این که به ابلاغ دیگر سیستم هشدار برای تجهیزات کوچک است .
 
این سیستم های هشدار دهنده حریق ارزان می‌باشند , ولی در طول حریق سوزی برای یافتن محل دقیق آتش مارا به بحران می‌کشد , زیرا فقط ما‌را از حوزه‌ حریق آگاه می نماید . 


سیستم اعلام حریق وایرلس 

دنیا به احتمال دوچندان هیچ گاه امن تر از روز جاری نمیباشد , البته این به آن معنا نمیباشد که ما نباید منزل هایمان را ایمن کنیم . آن هم نه هنگامی که آن را فراوان سهل و آسان تر و مقرون به صرفه می‌بینیم . دیگر زمانه سیستم های سابق به سر آمده و اکنون نوبت سیستم های بی سیم است .
 
در صورتی منزل شما حریق بگیرد و شما فورا مطلع نشوید , وقت کمتری برای اطفا خواهید داشت , البته با این سیستم تازه شما تخت گاز و از روش یک پیام اینترنتی به گوشی تلفن هوشمند خویش از آن آگاه میشوید . 

سیستم بی ام اس جدا از در دست گرفتن کردن سیستم اعلام آتش در کار های فوق , قابلیت و امکان خاموش کردن وسایل الکتریکی و امکانات تهویه هوا را داشته و برعلیه هم می‌تواند این قابلیت را داشته باشد که سیستم های متوقف شده را مجددا به صورت اتومات فعال‌سازی نماید . 

زنگ هشدار حریق یک واحد متشکل از یکسری دستگاه است که از سیگنال های چهره ای و صوتی برای هشدار دادن به مردمان در خصوص حریق سوزی , دود یا این که مونوکسید کربن در حیطه پوشش به کار گیری می نماید .
 
بعضی از سیستم های اعلام آتش از هشدارهای مازاد مثل ارسال یک پیام یا این که برقراری ارتباط تلفنی به کار گیری می نمایند .