بازاریابی دیجیتال ، بازاریابی آنلاین ، تبلیغات اینترنتی ... هرچه شما آن را بنامید ، این روزها بازاریابی آنلاین شرکت شما یک معامله بزرگ است. به هر حال ، استفاده از اینترنت در طول دهه گذشته بیش از دو برابر شده است و این تغییر بر نحوه خرید محصولات و تعامل مردم با مشاغل تأثیر گسترده ای گذاشته است.

بنابراین ، بازاریابی دیجیتال چیست؟ بازاریابی دیجیتال مانند هر نوع بازاریابی دیگر است - این راهی برای ارتباط و تأثیرگذاری بر مشتریان بالقوه شماست. تفاوت واقعی این است که شما با آن مشتری به صورت آنلاین ارتباط برقرار کرده و بر آنها تأثیر می گذارید.

بازاریابی دیجیتال چیست؟

اساساً ، بازاریابی دیجیتال به هرگونه تلاش یا دارایی بازاریابی آنلاین اشاره دارد. بازاریابی از طریق ایمیل ، تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی و حتی وبلاگ نویسی همه از نمونه های برجسته بازاریابی دیجیتال هستند - آنها به معرفی افراد به شرکت شما کمک می کنند و آنها را متقاعد به خرید می کنند.

در اینجا برخی از متداول ترین دارایی ها و استراتژی های بازاریابی دیجیتال وجود دارد که مشاغل برای دسترسی آنلاین به افراد استفاده می کنند:
دارایی های بازاریابی دیجیتال

تقریباً هر چیزی می تواند یک دارایی بازاریابی دیجیتال باشد. این به سادگی باید یک ابزار بازاریابی باشد که از آن به صورت آنلاین استفاده می کنید. گفته می شود ، بسیاری از مردم متوجه نمی شوند که چه تعداد دارایی بازاریابی دیجیتال در اختیار دارند. در اینجا فقط چند نمونه ذکر شده است:

    وبسایت شما
    دارایی های مارک دار (آرم ، نماد ، کلمات اختصاری و غیره)
    محتوای ویدیویی (تبلیغات ویدئویی ، دموی محصول و غیره)
    تصاویر (اینفوگرافیک ، عکس محصول ، عکس شرکت و غیره)
    محتوای نوشته شده (پست های وبلاگ ، کتابهای الکترونیکی ، توضیحات محصول ، توصیفات و غیره)
    محصولات یا ابزارهای آنلاین (SaaS ، ماشین حساب ، محتوای تعاملی و غیره)
    بررسی ها
    صفحات شبکه های اجتماعی

همانطور که احتمالاً می توانید تصور کنید ، این لیست فقط باعث خراش سطح می شود. بیشتر دارایی های بازاریابی دیجیتال در یکی از این دسته ها قرار می گیرند ، اما بازاریابان باهوش دائماً در حال یافتن روش های جدید برای دسترسی آنلاین به مشتریان هستند ، بنابراین این لیست در حال رشد است!

استراتژی های بازاریابی دیجیتال

لیست استراتژی های بازاریابی دیجیتال نیز به طور مداوم در حال پیشرفت است ، اما در اینجا برخی از استراتژی هایی است که بیشتر مشاغل از آن استفاده می کنند:
تبلیغات به ازای هر کلیک

تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) در واقع اصطلاحی گسترده است که شامل هر نوع بازاریابی دیجیتال می شود که در آن شما برای هر کاربری که روی یک تبلیغ کلیک می کند هزینه پرداخت می کنید. به عنوان مثال ، Google AdWords نوعی تبلیغات PPC به نام "تبلیغات جستجوی پولی" است (که در یک ثانیه از آن استفاده خواهیم کرد). Facebook Ads نوعی دیگر از تبلیغات PPC به نام "تبلیغات پرداخت شده در شبکه های اجتماعی" است (باز هم به زودی وارد این موضوع خواهیم شد).
تبلیغات جستجوی پولی

گوگل ، بینگ و یاهو همه به شما امکان می دهند تبلیغات متنی را در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) خود انجام دهید. تبلیغات جستجوی پولی یکی از بهترین روش ها برای هدف قرار دادن مشتریان بالقوه ای است که به طور فعال در جستجوی محصول یا خدماتی مانند شما هستند.
بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

اگر نمی خواهید برای نشان دادن در SERP هزینه پرداخت کنید ، می توانید با استفاده از بهینه سازی موتور جستجو (SEO) صفحات یا پست های وبلاگ در سایت خود را به صورت آلی رتبه بندی کنید. لازم نیست برای هر کلیک مستقیم بپردازید ، اما دریافت یک صفحه برای رتبه بندی معمولاً زمان و تلاش زیادی می برد (برای مقایسه عمیق تر جستجوی پرداخت شده و سئو ، این مقاله را ببینید).
تبلیغات رسانه های اجتماعی پولی

اکثر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، اینستاگرام ، توییتر ، LinkedIn ، Pinterest و Snapchat به شما امکان می دهند تبلیغات خود را در سایت آنها انجام دهید. تبلیغات رایگان در شبکه های اجتماعی برای ایجاد آگاهی در مخاطبانی که ممکن است از وجود تجارت ، محصول یا خدمات شما مطلع نباشند بسیار مناسب است.
بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

مانند سئو ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی روشی رایگان و ارگانیک برای استفاده از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک یا توییتر برای بازاریابی تجارت شما است. و دقیقاً مانند سئو ، بازاریابی ارگانیک تجارت شما در شبکه های اجتماعی به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد ، اما در طولانی مدت می تواند نتایج بسیار ارزان تری را به همراه داشته باشد.
بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) هنر و دانش بهبود تجربه کاربر آنلاین شماست. بیشتر اوقات ، مشاغل از CRO استفاده می کنند تا از ترافیک وب سایت موجود خود ، تبدیل های بیشتری (هدایت ، چت ، تماس ، فروش و غیره) را انجام دهند.
بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا اصطلاح بازاریابی دیجیتال نسبتاً گسترده دیگری است. بازاریابی محتوا شامل هر تلاش بازاریابی دیجیتالی است که از دارایی های محتوایی (پست های وبلاگ ، اینفوگرافیک ، کتابهای الکترونیکی ، فیلم ها و غیره) برای ایجاد آگاهی از نام تجاری یا کلیک ، هدایت یا فروش استفاده می کند.

تبلیغات بومی

تا به حال به پایین یک مقاله رسیده اید و لیستی از مقالات پیشنهادی را مشاهده کرده اید؟ این تبلیغات بومی است. بیشتر تبلیغات بومی تحت بازاریابی محتوا قرار می گیرد زیرا از آن برای جذب کلیک استفاده می کند ("هرگز آنچه را که بعد اتفاق خواهد افتاد باور نمی کنید!") اغلب ، تشخیص تبلیغات بومی ممکن است کمی دشوار باشد ، زیرا معمولاً با توصیه های محتوای غیرپرداخته مخلوط می شود ... اما این نوع موضوع است.

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی از طریق ایمیل قدیمی ترین شکل بازاریابی آنلاین است و هنوز هم قوی است. بیشتر بازاریاب های دیجیتال از بازاریابی ایمیلی برای تبلیغ معاملات ویژه ، برجسته سازی محتوا (اغلب به عنوان بخشی از بازاریابی محتوا) یا تبلیغ رویدادی استفاده می کنند.
بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته اساساً پرداخت شخص دیگری (شخص یا تجارت) برای تبلیغ محصولات و خدمات شما در وب سایت وی است.

همانطور که از لیست بالا مشاهده می کنید ، روش های مختلفی برای بازاریابی آنلاین کسب و کار شما وجود دارد ، به همین دلیل بسیاری از مشاغل یا آژانس استخدام می کنند تا تلاش های دیجیتال مارکتینگ خود را مدیریت کند یا هزینه یک تیم بازاریابی داخلی و نرم افزار اتوماسیون بازاریابی را پرداخت می کنند. نیازهای بازاریابی آنها را پوشش دهد.