دلایل جمع شدن آب در فریزر و رفع آن

اگر فریزر و یخچال خویش را گشوده نمائید تا یک نوشیدنی خنک بردارید و یا این که این‌که از کشوی میوه‌ها , میوه‌ای تعیین فرمائید , احتمالا با یک خلل وسیع مواجه گردید و آن نیز عده شدن آب در کف فریزر است .

صحت دارد که وجود آب به تنهایی خلل حادی به حیث نمیرسد , البته چشم شدن آن باطن فریزر و یا این که توده شدن آب پایین جامیوه‌ای خبر از وجود خللی درین سیستم میدهد که بایستی سنجیده شود .



لوله تخلیه مسدود شده‌است

لوله تخلیه مسدود یک کدام از یک‌سری علت عده شدن آب در یخچال فریزر است . شکاف تخلیه در انتهای دیواره پشتی سردخانه جای‌دارد که چیزی مشابه به ناودان و یا این که V صورت است . این ترک میتواند با مواد غذایی مسدود شده باشد .

وقتی که یخ ذوب میگردد , آب به درون لوله تخلیه سوق‌دهی شده که در نصیب تحت سردخانه به باطن یک تابه تخلیه منتهی می شود . در آنجا گرما آب را تبخیر می کند . البته در حالتی‌که لوله تخلیه مسدود شده باشد , آب به راحتی سرریز شده و باطن یخچال فریزر عده میگردد و آخر و عاقبت رویکرد خویش را به ذیل پیدا میکند .

شما می بایست زهکشی مسدود شده را تمیز فرمائید که احتمالا با خوراک مسدود شده و یا این که منجمد باشد . ریختن پاره ای آب داغ داخل تخلیه منجر تمیز شدن آن شده و خلل را برطرف می نماید .



لاستیک درب و تعریق

وقتی که غذای گرم را داخل فریزر قرار می‌دهید , تعریق باطن فریزر مضاعف می گردد . از طرفی در صورتی‌که متوجه تر شدن دیوارهای فریزر شده‌اید , احتمالاً مشکلی راجع‌به واشر‌های درب موجود هست . واشرهای لاستیکی حریم بازوی درب هنگام مسدود شدن درب , از ورود هوا به درون یخچال فریزر دوری می نماید .

در صورتی‌که هوای گرم خارج همیشه به داخل یخچال فریزر راه پیدا کند , دیواره‌ها چگالش را تجربه خواهند کرد . در غایت رطوبت منجر بروز قطرات آب میشوند که از زیر دیوارها عبور کرده و در نصیب ذیل دستگاه توده میشود . ردوبدل واشرهای و لولاهای حاد شده با لاستیک‌های تازه راه‌کار حل این خلل است .


آب سردکن

در صورتی مخرن آب چکان دستگاه , در درون یخچال فریزر درنظرگرفته شده باشد , احتمال تجمع آب در پایین فریزر وجود خواهد داشت . دستگاه آب سردکن قادر است اتصال شلنگ بدی داشته باشد یا این که لوله‌هایی که آب را درون محیط حساس می‌ریزند , ترک شده باشد . این نشتی میتواند واضح بوده و یا در ذیل پنل‌ها مخفی شده باشد . در شرایطی‌که خودتان نمی‌توانید ایراد را ببینید , با یک تعمیر کار حرفه‌ای مشاوره نمائید .



آب ریختن

در شرایطی که به راحتی نمی‌توانید مشکلی را برای یخچال فریزر خویش پیدا نمایید , البته هنوز شاهد توده شدن آب در دستگاه می‌باشید , خوب تر است علت عده شدن آب در یخچال فریزر را با اعتنا به بدیهیات نظارت فرمائید . در حالتی‌که یک کاسه آب بطری , علی الخصوص از دسته وسیع که پیچ و خم متعددی نیز دارااست .



پوشیده شدن اپراتور از یخ

چنانچه یخچال فریزر شما هنگام کار وزوز کرده ولی سرد نمیشود , احتمال پوشیده شدن اواپراتور از یخ موجود هست که اعم از علتجمع شدن آب در سردخانه به حساب می آید . در‌این‌حالت‌ ارتقا دما برای یخ زدایی به وسیله دیفراست انجام نمی شود . در‌این‌صورت‌ هوا نمی‌تواند از حرفه عبور کرده و سردخانه را خنک کند .
در‌این حالت می‌بایست از تلاش صحیح کمپرسور اطمینان نتیجه ها فرمایید . آنگاه پوشش اواپراتور را برداشته و حالت آن را ارزیابی فرمایید .


توده شدن آب ذیل جامیوه‌ای فریزر

عده شدن آب در پایین جامیوه‌ای یخچال فریزر هم یکی‌از خطاها همگانی درین سیستم است که می تواند از علل متمایز نشات بگیرد :

  • سنسور دیفراست سردخانه ایراد دارااست
  • در هیتر یا این که المنت اختلالی اتفاق افتاده است
  • ترموفیوز حاد است
  • مسیر مجرای خروجی گرفته یا این که یخ‌زده است


دیفراست از ترموفیوز , ترمودیسک , سنسور و المنت تشکیل میگردد و ایراد در‌این سیستم به معنای وجود خلل در یکی‌از این قطعات است که بایستی باز‌بینی شوند .

در حالتی که در صورتی‌که در خروجی آب , یخ بازدید کردید , می‌بایست دیفراستی که پایین جامیوه‌ای قراردارد را گزینه ارزیابی قرار دهید . بدین مراد می بایست کاور یخچال فریزر گشوده شده تا دیفراست را محاسبه فرمایید .