بازاریابی شبکه ای که به آن بازاریابی چند سطحی (MLM) نیز می گویند ، به دلیل وجود همه افسانه ها و سو misتفاهم ها در مورد این نوع تجارت ، مورد ترس بسیاری از افراد قرار گرفته است. بخشی از این منفی ناشی از موفقیت پایین در MLM است. با این حال ، تجارت بازاریابی در چند سطح بیش از هر تجارت دیگری محکوم به شکست نیست. مهم نیست که از چه کاری از خانه شروع می کنید ، موفقیت در انجام کار ساخت آن حاصل می شود.
 
بنا به دلایلی ، بسیاری از افراد تجارت حق رای خود را به عنوان یك شركت مشاهده نمی كنند ، گویی كه حق رای دادن را باز كرده اند یا از ابتدا مشاغلی را شروع كرده اند. یکی از مهمترین کارهایی که می توانید برای اطمینان از موفقیت خود انجام دهید این است که تجارت MLM را همانطور که هست انجام دهید.
 
 حقایق MLM را شستشو دهید
 
برای در امان ماندن از برنامه های هرمی و کلاهبرداری حق رای دادن ، خود را با دانش مسلح کنید. درمورد کل صنعت فروش مستقیم اطلاعات کسب کنید ، در مورد شرکت های MLM به دقت تحقیق کنید و ببینید آیا برای اسپانسر خود مناسب هستید یا خیر. حقیقت این است که اگرچه می توانید از طریق MLM ثروتمند شوید ، اما آمار نشان می دهد که از هر 100 تکرار MLM کمتر از یک مورد در واقع موفقیت MLM را بدست می آورند یا درآمد کسب می کنند. با این حال ، این لزوما تقصیر تجارت MLM نیست. بیشتر ورزشکاران هرگز به المپیک راه پیدا نمی کنند ، اما این تقصیر این ورزش یا المپیک نیست.
هر شاهکار دانش و کار زیادی می خواهد.
 
 
با محصولی که دوست دارید یک شرکت پیدا کنید
 
افراد زیادی مشغول اعتیاد به مواد مخدره درآمد بالقوه بالای وامها و رهن ها هستند و برای آنها اهمیتی ندارد که شرکت از شما برای فروش چه چیزی می خواهد. اگر واقعاً به آنچه نشان می دهد افتخار نکنید ، نمی توانید چیزی را بفروشید یا تجارت خود را به اشتراک بگذارید. در مورد MLM تحقیق و شراکت خود را با شرکتی که محصولی دارد که می توانید از آن هیجان زده شوید ، انجام دهید. فراموش نکنید که قبل از عضویت در برنامه جبران خسارت شرکت بررسی کنید و مطمئن شوید که این برنامه برای شما مناسب است
 
واقعی و با اخلاق باشید
 
یکی از دلایل رپ بد فروش مستقیم این است که بسیاری از بازیگران از سر و صدا و گاهی اوقات فریب برای جذب افراد جدید استفاده می کنند. این باعث می شود بسیاری باور کنند که شرکتهای MLM خودشان این رفتار را تشویق می کنند در حالی که این کار را نمی کنند.
 
شرکت های مشروع MLM از شما می خواهند که در معاملات خود با مشتریان و استخدام کنندگان بالقوه صادق باشید. اگر محصول خود را دوست دارید ، اشتیاق شما برای تبلیغ آن کافی است. فقط مطمئن باشید که در این کار زیاده روی نکرده و ادعاهای بیش از حد یا دروغ را مطرح نکنید.
 
 
 به دوستان و خانواده خود حمله نکنید
 
هیچ چیز خانواده شما را ناراحت نمی کند و برای شما و دوستانتان هزینه ای بیش از این نیست که دائماً آنها را در مورد کارتان ناراحت کند. هیچ مشکلی ندارد که به آنها بگویید شما چه کاری انجام می دهید و ببینید آیا آنها علاقه ای دارند یا خیر ، اما اگر جواب منفی است ، آن را رها کنید.
 
بسیاری از شرکت ها پیشنهاد می کنند لیستی از 100 نفری را که می شناسند تهیه کنند و گرچه این کار اشتباهی نیست ، اما باید در نظر داشته باشید که بیشتر افراد موفق MLM تعداد بسیار کمی از لیست اصلی 100 نفره مشاغل خود را دارند. او اغلب با دیدن موفقیت امتیازها وارد عمل می شود. موفقیت در MLM ناشی از برخورد با آن مانند سایر مشاغل دیگر است که در آن شما بر روی افرادی تمرکز می کنید که می خواهند آنچه شما ارائه می دهید. این به معنای شناسایی بازار هدف برای محصولات / خدمات و همچنین فرصت تجاری است.
 
 
بازار هدف خود را تعیین کنید
 
یکی از بزرگترین اشتباهات جدید MLMers مشاهده همه (از جمله دوستان و خانواده شماره 4) به عنوان مشتری یا استخدام بالقوه است. این یکی از حوزه هایی است که صنعت MLM به درستی درک نمی شود. اگر بازار هدف خود را مشخص کنید و تلاش های بازاریابی خود را معطوف آن کنید ، مانند سایر مشاغل دیگر به موفقیت و کارایی بیشتری خواهید رسید.
 
 
 سعی کنید هر روز محصول // برنامه تجاری خود را به اشتراک بگذارید
 
بسیاری از حامیان مالی MLM شما را به جذب سازندگان مشاغل جدید متمرکز می کنند. با این حال ، درآمد شما ، با امتیازات قانونی ، از طریق فروش محصولات یا خدمات (از طریق شما یا از طریق استخدام کنندگان) حاصل می شود. علاوه بر این ، مشتریانی که محصولات یا خدمات را دوست دارند به راحتی می توانند به مشاغل جدید تبدیل شوند.
 
درست مثل هر مشاغل دیگر (چه در خانه باشد و چه در غیر این صورت) ، صحبت در مورد محصول یا خدمات شما که می تواند به نفع بازار هدف شما باشد ، کلید تولید مشتری و استخدام جدید است. برخی از ایده ها شامل به اشتراک گذاشتن یک نمونه محصول ، دعوت از همسایه برای میزبانی یک مهمانی محصول یا راه اندازی یک وب سایت یا حساب رسانه های اجتماعی است.
 
چوپان ، استخدام نکن
 
یکی از مزایای MLM ، توانایی ایجاد مشاغل جدید و سود حاصل از فروش آنها برای مشاغلشان است. در حالی که برخی این را "استفاده" از دیگران می دانند ، حقیقت این است که به شما کمک می کند تا به دیگران برای موفقیت کمک کنید. اما برای موفقیت آنها ، شما باید نقش خود را نه به عنوان بسیج تا آنجا که ممکن است جذب کنید ، بلکه به عنوان یک رهبر و مربی ببینید. بنابراین ، تمرکز روی موفقیت کسانی است که در کار به آنها کمک می کنید نه شما.
 
برای مهمانی ها یا سخنرانی ها هدف تعیین کنید
 
MLM از فردی به فرد دیگر است. در حالی که بسیاری از مردم این جنبه را دوست ندارند ، به ویژه در عصر دیجیتال ، حقیقت این است که احساس شخصی چیزی است که محصولات و مشاغل را به فروش می رساند ، مشتریان و سازندگان تجارت را حفظ می کند.
 
بر اساس برنامه و اهداف جبران خسارت ، مشخص کنید که در زمان مورد نظر خود به چه تعداد افراد برای نمایش محصولات یا تجارت خود نیاز دارید تا به اهداف خود برسید. با انجام این کار اطمینان حاصل خواهید کرد که تجارت شما بیش از اینکه آن را حفظ کند ، رشد می کند.
 
راه حل را بشنوید و بفروشید
 
بسیاری از شرکت ها اسکریپت هایی را برای کمک به شما در فروش محصول یا خدمات خود ارائه می دهند. در حالی که این موارد می تواند در آموزش محصول شما و برخورد با ایرادات مفید باشد ، فروش فقط راه حلی برای نیاز مشتری است. ابتدا با واجد شرایط کردن مخاطب خود ، و سپس گوش دادن به نیازهای او ، می توانید ارائه خود را به عنوان راه حل مشکل آنها طراحی کنید.
 
 
نحوه بازاریابی را بیاموزید
 
MLMers اغلب به قانون سه پا پایبند هستند (هرکسی در فاصله 3 فوت شما باشد امکان پذیر است) و سایر روشهای سنتی بازاریابی. اما فروش مستقیم مانند هر تجارت دیگری است. این روش می تواند و باید به روش های مختلفی در نظر گرفته شود که بازار هدف شما را در نظر بگیرد ، به آنچه نیاز دارد ، چگونه می توانید به آن کمک کنید و از کجا می توانید آن را پیدا کنید. برای این منظور ، می توانید از ابزارهای مختلف بازاریابی از جمله وب سایت (بررسی سیاست های شرکت خود در مورد وب سایت ها) ، ایمیل و رسانه های اجتماعی برای افزایش فروش محصول و علاقه به تجارت خود استفاده کنید. & nbsp؛
از توزیع کنندگان دیگر متمایز شوید
 
یکی از چالش های MLM و MLM متقاعد کردن مشتریان بالقوه برای خرید یا پیوستن به شما بر خلاف سایر بازیگرانی است که در این محله زندگی می کنند یا به صورت آنلاین اطلاع دارند. شما همان چیزهای هزاران چیز دیگر را می فروشید ، که به این معنی است که مصرف کنندگان حق انتخاب دارند. شما باید کاری کنید که شما را در مقایسه با بقیه منحصر به فرد کند. به مردم دلیل دهید تا شما را نسبت به سایر بازیگران انتخاب کنند. برخی از گزینه ها شامل یک سرویس شخصی تر ، شروع برنامه پاداش خود یا مواردی است که ارزش بیشتری ارائه می دهند.
 
 
در حال توسعه یک سیستم پیگیری
 
اگرچه نمی خواهید مردم مورد آزار و اذیت و آزار قرار بگیرند ، اما در بسیاری از موارد ، با پیگیری خوب ، می توانید بعداً اقدام به فروش یا استخدام کنید. فروش اغلب مربوط به زمان بندی است و "نه" در فروش همیشه به معنای "هرگز" نیست.
 
اگر کسی به شما پاسخ منفی داد ، اما چیزی در گفتگو نشان می دهد که وی ممکن است به آینده علاقه داشته باشد ، از او بپرسید آیا می توانید او را در لیست ایمیل یا لیست ایمیل خود قرار دهید یا می توانید برای ادامه در شش ماه تماس بگیرید. فقط بسیاری از آنها ایمیل یا شماره تلفن خود را به شما می دهند زیرا آنها می خواهند زیبا باشند. با این حال ، از تقویم یا سیستم تماس برای یادآوری زمان تماس استفاده کنید.