اکنون شما اهمیت این مسئله را می دانید که چرا برای همسویی با اهداف تجاری خود به یک برنامه بازاریابی نیاز دارید ، اما چقدر باید دقیق باشد؟ خوب ، این به تجارت و استراتژی کلی شما بستگی دارد.
 
برای برخی از شرکت ها ، برنامه های بازاریابی می تواند کلی تر باشد در حالی که برای برخی دیگر باید بسیار متمرکز و دقیق باشد. این نه درست است و نه غلط ، اما مثل همیشه ، هر روش موافق و مخالف است.
 
به طور کلی ، ما فکر می کنیم بهتر است با استفاده از رویکردی متمرکزتر ، دریابیم که کجاها وجود دارد و همچنین سهولت در انتقال و به اشتراک گذاشتن برنامه با بقیه سازمان وجود دارد.
1. تصمیم بگیرید که رویکرد گسترده ای داشته باشید.
 
رویکرد گسترده به این معنی است که شما به بهبود کلی برنامه های بازاریابی و تبلیغاتی خود نیاز دارید. اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید ، این یک روش عالی برای شروع یک برنامه بازاریابی است ، اما غرق شدن در جزئیات مورد نیاز برای داشتن یک برنامه بازاریابی کاملاً قاتل نیست.
جوانب مثبت رویکرد گسترده
 
    مناسب برای مبتدیانی که قبلاً هرگز برنامه بازاریابی تجارت الکترونیکی ایجاد نکرده اند و قبل از ورود به بازار نیاز به راهنمایی سریع دارند
    به طور کلی بازاریابی خود را به جای برخی جنبه های خاص بهینه کنید.
    بر توسعه استراتژی متناسب با اهداف خود تمرکز کنید و سپس تاکتیک های لازم برای دستیابی به این اهداف را شناسایی کنید.
 
معایب رویکرد گسترده
 
    عدم تخصص یا تمرکز روی کانالهای خاص.
    تحت پوشش قرار دادن همه چیز می تواند به عدم پوشش هر چیزی تبدیل شود.
    جستجوی منبع موفقیت دشوار است.
 
2. روی کانالهای خاص تمرکز کنید.
 
تمرکز روی کانالهایی مانند رسانه های پولی ، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یا ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوای کاملاً پیشرفته ، روش عالی دیگری برای دیدن نحوه کار هر کانال به صورت جداگانه است. این یک روش ایده آل است که شما یک حلقه گمشده داشته باشید و مانع از آن می شود که تبلیغات شما به ظرفیت بالقوه خود برسند.
مثبت ها
 
    ایجاد تخصص و پیشرفت در یک منطقه متمرکز.
    جزئیات خاص تصویب طرح را آسان می کند.
    معیارهای دقیق دیدن موفقیت را آسان می کند.
 
منفی
 
    تمرکز بیش از حد روی حوزه بازاریابی اشتباه است.
    شما ممکن است منابع یا تجربه ای برای بهبود جنبه های خاص نداشته باشید.
    برای تیم بازاریابی فعلی بسیار قوی یا گسترده است.